top of page
Catrine og John - APRIL 2021 110.jpg

MEST STILLEDE SPØRGSMÅL
Her kan I få svar, på nogle af de mest almindelige spørgsmål!

HVORDAN BOOKER VI JER?
I starter hvert fald med at sende os en mail her på siden. Hvis vi er ledige på jeres dato,  kan vi nappe et uforpligtende møde i vores studie eller over nettet, hvis I bor længere væk. Og hvis alt spiller derfra, laver vi en aftale. Men vi har reelt set først en booking, når en kontrakt er udfyldt og depositummet er betalt. 

VI ER IKKE SÅ VANT TIL AT FÅ TAGET BILLEDER OG ER BANGE FOR AT DET BLIVER FOR OPSTILLET!
Sådan har de fleste mennesker det! Og det er på ingen måde noget som I skal bekymre jer om. Det er jo noget af det som vores arbejde går ud på. At få jer til at kunne slappe foran vores kamera og os. Og ikke nok med det, så skal I også syntes det er sjovt!

DET DER MED OPSTILLEDE PORTRÆTTER ER IKKE SÅ MEGET OS. VI VIL HELLERE HAVE FLERE STEMNINGSBILLEDER AF FAMILIE OG VENNER! 
I bund og grund aftaler vi jo sammen, hvis der er noget særligt, som I vil eller IKKE vil have billeder af. Men med mindre I decideret frabeder jer portrætter, så syntes jeg bestemt at vi som minimum skal lave en lille kort session. Og det siger jeg fordi jeg er overbevist om at I vil fortryde det i fremtiden, hvis I fravælger det helt. Jeg er sikker på at vi kan sørge for at det ikke føles så opstillet som I frygter. Og I skal ikke være bekymret om at vi ikke får nok af alt det andet!

HVAD ER INKLUDERET I PRISERNE?
Kort sagt, alt, selvfølgelig afhængigt af hvilken løsning man har valgt. Transport på Sjælland, forberedende møder, alle gode billeder efterbehandlet, en cinematisk film, personlig service osv. Til musikken inkluderer det selvfølgelig også at det nødvendige lyd og lysudstyr op til 150 pers. 

HVILKE YDELSER KAN I TILBYDE? 
Primært er vi fotografer og videograf. Dertil kan vi hyres at lave sørge for musikken som DJ, lave grafisk design til invitationer og takkekort, rådgivning om bl.a. tidsplan, talen osv. 

HVILKEN SLAGS MUSIK SPILLER DU SOM DJ?
Jeg har 2 kriterier til musikken. Man skal kende det og man skal kunne danse til det! Så det er alle de gode gamle klassikere - men også nogle af de nyeste hits. Og ellers så aftaler vi det bare sammen.

HVORDAN FUNGERER DET MED PLAYLISTEN UNDER MIDDAGEN?
Det fungerer på den måde at jeg har et lille diskret anlæg jeg sætter op. Og så afspiller jeg en lækker playliste som passer til stemningen. Når der kommer taler og indslag slukker jeg for musikken. Og tænder igen når indslaget er slut. Jeg snakker altid sammen med jeres toastmaster på dagen, så at vi er i synk og det hele kører naturligt og flydende. Alt dette kan sagtens lade sig gøre imens at jeg får de smukkeste stemningsskud i hus til jer.

KAN VI ØNSKE SANGE, HVIS DU STÅR FOR MUSIKKEN?
Hvis I har hyret mig som DJ, er det absolut intet problem. Heller ikke på selve aftenen, for jeres gæster. 

HVAD SKER DER HVIS DU BLIVER SYG?
Det er ikke sket endnu! MEN skulle det ske, så har jeg et meget bredt netværk af super dygtige kollegaer, som kan komme ud i stedet for mig. Og vi vil højst sandsynligt også lave en aftale, om at det stadig er mig der redigerer billederne så at de får samme "look", som hvis jeg selv havde været der. Har I hyret mig til musikken, finder vi selvfølgelig også en løsning på det. 

HVORDAN ER JERES PÅKLÆDNING PÅ DAGEN?
Vi har altid præsentabelt tøj på, for at blende så meget ind med jeres gæster, som muligt. Dvs. altid som minimum en skjorte og pæne bukser. Da vi jo er væsentlig mere fysisk aktive end de fleste gæster på dagen, kan vi i nogle tilfælde tage shorts på, hvis der er rigtig varmt. Men altid pæne shorts og i kombination med skjorte, så vi blender helt ind med selskabet. 

HVILKEN OPLØSNING FÅR VI BILLEDERNE I?
I får filerne i højeste mulige opløsning. Nogle af billederne bliver selvfølgelig beskåret lidt under redigeringen, men de er som minimum 3.000 px på længste led. Gerne også 5.000 px. Dvs. at de sagtens kan printes i store størrelser.

 

HVOR MANGE BILLEDER FÅR VI?
Alle billeder som kan bruges! :) Vi bryder mig ikke om at sætte antal på, da det afhænger af flere ting, som f.eks. længden af dagen, om I vil have parbilleder af alle gæster osv. Men som minimum 400 stk., både i farve og sort/hvid, på et heldagsbryllup.

 

HVOR MANGE AF BILLEDERNE ER REDIGEREDE?
Alle billeder som I får, er efterbehandlede/redigerede. Der er beskæring, colorgrading, justering af lys osv.

 

​KAN VI BESTILLE PRINT HOS JER?
Ja da! :) Vi tilbyder både lækre albums, print på papir, lærred i alle mulige størrelser osv.

 

​FÅR VI DE UREDIGEREDE BILLEDER?
Nej, desværre. Uredigerede billeder er ikke færdige billeder. Og vi udleverer selvfølgelig kun billeder som er 100% i orden og færdige. Alle billeder som ikke leveres er sorteret fra fordi de er ubrugelige.

 

​HVOR LANG TID GÅR DET FØR VI FÅR DE FÆRDIGE BILLEDER?
Alt godt kommer til den der venter :) Men vi bestræber os på at der aldrig går mere end 3 uger. Også gerne meget mindre. 

 

​HVAD GØR I HVIS JERES KAMERA GÅR I STYKKER PÅ DAGEN?
Vi har ALTID et ekstra kamera med som backup. Og ekstra batterier, hukommelseskort, objektiver osv. 

 

​SNAKKER VI SAMMEN FØR BRYLLUPPET?
Det syntes vi bestemt at vi skal! Vi syntes det er vigtigt at vi har kemi. Og vi skal jo være sammen i mange timer. Desuden syntes vi det er vigtigt at I har fuld tillid til os. Og det kan I jo kun få, hvis vi tilbringer lidt tid sammen.

 

​HVOR LANGT TID SKAL VIL AFSÆTTE TIL PORTRÆTTERNE PÅ DAGEN?
Vi råder mine brudepar til at afsætte ca.  time til portrætterne. Så kan vi lige få pulsen ned og fordybe os lidt i hinanden og jeres portrætter. Samtidigt med at vi kan få lidt forskelligt i hus, med god variation. Hvis I ikke ønsker at bruge så langt tid på portrætter, aftaler vi selvfølgelig bare derefter.

 

​BRUGER I BILLEDERNE PÅ DE SOCIALE MEDIER?
De sociale medier er for os ekstremt vigtige i vores promovering. Og vi vil rigtig gerne kunne vise vores flotte arbejde frem til potentielle kunder. Så det må være et ”ja”. Hvis det er noget som går jer på, så tager vi bare en snak om det. Ingen problemer der.


 

bottom of page